kop

kop

zondag 31 januari 2016

Woonkamer

De laatste weken zijn er een paar dingen veranderd in onze woonkamer. Zo hebben we een houten kroonluchter van PTMD opgehangen en is er een wijntafel bijgekomen. Door de komst van het wijntafeltje moesten de accessoires ook bijna allemaal een ander plekje krijgen. Want de kruiklamp die op het oortafeltje stond is verhuisd naar de wijntafel etc etc, Jullie kennen het wel. Voor je het weet staat alles op z'n kop!




De lamp hadden we in de eerste instantie voor de keuken gekocht. Maar omdat de keukenruimte vijf meter hoog is, verdween de lamp daar in het niets. Hier is hij best groot maar toch stoort me dat niet. Ik vind het vooral erg gezellig! Hier nog even een mooi detail van de lamp.




En daar in de hoek is de wijntafel gekomen. Het is een tafel met een verhaal. De poot van de tafel was van mijn beppe (oma). Het was de poot van haar eettafel. Na haar overlijden is de tafel naar mijn tante gegaan. Omdat zij het geen ruimte had, kreeg ik de poot (evt. voor de winkel). Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de poot weg te doen. Het stond al een tijdje in mijn werkplaats toen ik het idee kreeg om er een bijzettafel van te maken. Het blad heb ik van een andere bijzettafel gehaald en mijn vader heeft het op beppe's poot.bevestigd. Daarna heb ik het geheel behandeld met zwarte wasbeits. Ik ben er zo blij mee!






Alvast een fijne week!

Groetjes van Aleta

46 opmerkingen:

  1. Aleta,
    Wat een super gave lamp!
    Ik kan me voorstellen dat je de poot zelf graag wou behouden, erg mooi gedaan zo!
    Fijne zondagavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha,ha Aleta, heel herkenbaar. Alles op zijn kop en een paar uur verder, maar het geeft wel heel erg voldoening. Een beetje verhuizen in je eigen huis. Het resultaat is prachtig, wat ziet het er mooi uit. En die lamp staat bijzonder mooi.
    geniet maar lekker van je "nieuwe"kamer.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige lamp!! Zou hem ook zo ophangen...ook je tafel is prachtig met de stoere poot en het verhaal. Hij is meteen bijzonder daardoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lamp is inderdaad prachtig maar ook de wijntafel , een tafeltje met geschiedenis , daar hou ik ook van .
    Je woonkamer is een plaatje .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie niet alledaagse lamp, Aleta! Past super in je kamer hoor. En mooi dat de de robuuste poot van de tafel weer een bestemming heeft gekregen!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg die lamp, een echte eyecatcher in de woonkamer. Het samengestelde tafeltje is ook helemaal leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi verhaal over de tafel, deze erfenis moet je inderdaad niet wegdoen...dat zou zonde zijn. De lamp hangt er ook prachtig.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superoplossing om zoiets dierbaars toch in je huis te laten passen. Het is een heel mooi tafeltje geworden. En je lamp hangt er prachtig!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die lamp is zo gaaf! Je tafeltje is wel heel bijzonder zo, ik had hem ook niet weggedaan, meubels met een herinnering zijn zo mooi!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat past de lamp prachtig in je huiskamer en dat tafeltje met lamp en een paar extra's geweldig!
    Schuiven met decoratie... ik weet er alles van hihi!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je toch een sfeervol huis, met prachtige tinten!
    Je lamp is een echte blikvanger, mooi.
    Wat een mooie en stijlvolle oplossing van de tafelpoot, altijd mooi om dit toch in de familie te houden❤

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je toch een sfeervol huis, met prachtige tinten!
    Je lamp is een echte blikvanger, mooi.
    Wat een mooie en stijlvolle oplossing van de tafelpoot, altijd mooi om dit toch in de familie te houden❤

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben helemaal weg van je lamp. Zo mooi. En je tafeltje wat een geweldige oplossing. Dat heeft zoveel emotionele waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je lamp is echt een plaatje!
    En wat leuk zo'n tafel met verhaal! Dat maakt ze kostbaar!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je lamp is echt een plaatje!
    En wat leuk zo'n tafel met verhaal! Dat maakt ze kostbaar!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is nu een tafeltje om te koesteren.....gaat vast nooit meer weg.....en terecht....
    Heerlijke sfeerhuis heb je toch.

    Fijne week

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie herinnering aan je beppe! Zoiets kun je gewoon niet wegdoen!
    En je lamp is helemaal super!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow mooie lamp en wat prachtig dat je de tafelpoot zo een mooi plekje kan geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat geweldig zeg die tafel.....mooi de herinnering aan oma.....gezellig bij je hoor ...liefs fijne week van mij....x ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Aleta,

    Het is de 1e keer dat ik op je blog ben maar wat ziet het er allemaal mooi uit bij je!
    Wat een super mooie lamp heb je op de kop getikt. Ook je wijntafeltje is erg mooi geworden. Bijzonder dat het een onderdeel is van je oma's tafel, mooi gedaan!
    Ik ga je volgen!

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja hoor....ik zie hem staan...de steenmal ;)
    De lamp is prachtig!! Heel gezellige woonkamer!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jullie woonkamer ziet er prachtig uit Aletta. Mooi en stijlvol!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij hebben dezelfde lamp gekocht in Domburg bij Pater Wonen en Antiek. Voor naar wat nu blijkt een mooie prijs zie hem overal meer als 100 euro duurder. Wij hebben hem boven de eettafel, staat erg mooi zeker met een dimmer erop. Rest van je interieur ook erg mooi. Groetjes van een man die ook gek is van landelijk wonen. Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. sfeertje!! En wat mooi is t tafeltje geworden. Na al het geschuif is t nu genieten geblazen.
    Goed weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooie wijntafel en zo een goed idee omdat te doen.
    Gezellig huis en erg sfeervol!
    Fijne dag, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige lamp zeg! Ik zie dat jouw laatste blog al van een tijd geleden is. Blijf je wel bloggen? Ik heb je net ontdekt en ga je volgen hoor. Mooie sfeer.
    groetjes Marry (marrythuis.blogspot.nl) Kom ook maar eens langs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke tafel! vooral omdat hij lang en smal is, normaal gesproken hou ik van die hele grote jongens. Dit heeft ook wel zijn charmes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De verschillende tinten passen echt allemaal prachtig bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn dat je iets van je oma in je woonkamer hebt staan en het is een prachtig tafeltje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige woonkamer! Wij gaan over een paar weken gerinrichten en zoeken nog wat inspiratie. Heel gaaf om te zien, helemaal mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw wat een prachtig interieur zeg. Ik ben zelf ook mijn huiskamer aan het restylen. Ik heb een hele mooie salontafel gekocht bij salontafelshop.nl Jammer genoeg moet ik het allemaal 1 voor 1 aanpakken. ik moet tussendoor helaas af en toe sparen. Wie weet ziet mijn huiskamer er over een jaartje ook zo mooi gestyled uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een fraaie rustieke tafels, zelf heb ik een prachtige
    kloostertafel, die me doet denken aan de tijd dat ik nog in het kerkkoortje zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I hope this finds you and yours doing well. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to its home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. leuke foto's met een leuke uitstraling. Houd zelf heel erg van die warme uitstraling met veel hout. koop alles van hout kwa meubilair bij Robuuste tafels. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een ontzettende mooie salontafel! Jouw woonkamer geeft zelfs online een fijne vibe neer. Kan mezelf voorstellen dat het fijn is om hierin te vertoeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige foto's! Je hebt echt super mooi spullen staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Aleta..♥
    Wat een prachtige post♥ en ook mooie foto's van je interieur3..wauw je hebt echt smaak..;)
    de salontafel is prachtig!!
    die warme hout uitstraling♥ geweldig..al heb ik een suikerzoet huisje ..ik vind dit ook prachtig om te zien..;))!
    Liefs♥ en fijn weekend Gaby..♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooi tafeltje is dat geworden, van die poot van beppe. Handig dat heit zo handig is! Prachtig meubelstuk met een mooi verhaal erachter, iets om trots op te zijn. Gr, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind je inrichting prachtig! Vooral het tafeltje in de zoek is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooi interieur. De combinatie van het oude met de strakke raambekleding heb je goed gedaan. Voor ons bedrijf bezoek ik blogs om bij te blijven met wat er leeft. Bedankt voor de inspiratie. groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Chantine van Beers12 januari 2018 om 10:37

    Ik vindt de shutters erg mooi.  Heb er lang over nagedacht maar heb toen besloten om houten jaloezieën op maat te laten maken. Dat scheelde me gewoon teveel. Shutters waren boven ons budget.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik ben zelf dol op houten meubilair voor in de huiskamer.
    Heb zelf ook een houten salontafel gekocht die nu een jaar oud is en er nog steeds top uitziet.
    Die op de afbeelding lijkt er best veel op.
    Erg mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een mooie tafel. Ik ben dol op lange en smalle tafels :-)

    BeantwoordenVerwijderen