kop

kop

vrijdag 23 mei 2014

Keuken hoekje

Ik weet het ... ik weet het ... het is al weer veel te lang geleden. Maar ik ben er nog gewoon hoor! Ik probeer zoveel mogelijk jullie posten te lezen en erop te reageren, alhoewel dit niet altijd lukt helaas. Aankomend weekend heb ik voor nu mijn laatste markt (Brocante Landelijke markt in Drachten). Dus daarna zal ik waarschijnlijk weer iets meer tijd overhouden ... tenminste daar ga ik van uit hi hi.
Vorige week heb ik op een spaarzaam vrij momentje het één en ander in de keuken veranderd.
Ik kocht een prachtige sidetable die ik eerst is ons kantoor (voormalig winkeltje aan huis) had neergezet. Toen bedacht ik me ineens dat hij misschienook wel mooi in de keuken zou staan. Dus samen met mijn dochter gaan sjouwen. Witte kastje eruit, donkere sidetable erin. Ik heb er  nog even over nagedacht om het meubel te schilderen. Maar ik heb toch besloten om het eerst in zijn oorspronkelijke kleur te laten. De sidetable heeft nl. een erg mooi warme en doorleefde houtkleur. En schilderen kan altijd nog!



Achter de sidetable staat een mooie pizzaschep. Deze kon ik samen met de sidetable kopen (en nog een paar andere mooie spullen die wel keurig naar de winkel zijn gegaan hi hi).



Naast de tafel staat een oud krat. Deze zag ik vorige week staan bij de oud ijzer handel hier om de hoek. Ik fiets er altijd langs als ik naar m'n winkeltje ga. En dan geef ik mijn ogen goed de kost want ik zie regelmatig wat leuks staan.


De oude pot vind ik ook zo bijzonder. Volgens de mevrouw van wie ik de pot kocht, werd er vroeger op de boerderij waar ze opgroeide kaas mee gemaakt. En hij werkt ook nog!




Deze twee plateau's heb ik al jaren. Ik vind ze nog steeds mooi. In het bruine plateau zit een barst maar dit stoort me eigenlijk niet. Zo heb ik hem ooit gekocht en de barst hoort er voor mij helemaal bij.



En voor het raam ligt deze mooie houten speculaasvorm. Hij is van mijn beppe (oma) geweest. Dus voor mij is het plankje extra bijzonder.


Op het aanrecht heb ik ook nog wat dingen veranderd maar dat laat ik een volgende keer zien.
Voor nu wens ik jullie een fijne dag en alvast een goed weekend!

Groetjes van Aleta

35 opmerkingen:

  1. Deze sidetable staat heel mooi in je keuken, deze zou ik geloof ik ook niet zomaar verven.
    Die pot is echt een bijzondere, gaaf! En je krat is ook een leuke aanwinst. Al met al een prachtige
    hoek in je keuken!
    Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer mooie dingen laten zien. Die side table staat mooi. Heerlijk als je zo de ruimte hebt om hem neer te zetten.
    Wat leuk dt je af en toe bij de oud ijzer handel dingen vind. Die krat is een mooie aanwinst.
    Prettig weekend. Groetjes,
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt mooie aanwinsten voor de keuken gevonden. De tafel zou ik ook niet schilderen, zoals je zegt kan dat altijd nog. De pot is inderdaad heel bijzonder, ik heb dit nog nooit gezien. Extra leuk dat het mechanisme ook nog werkt.

    Ik wens jou ook een fijn weekend, succes met alle drukte!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg weer een hoop leuke ideetjes na het zien van jou foto's.
    Geloof dat ik weer bij mijn moeder moet gaan shoppen. Hahahah...
    Heb weer wat gezien wat zij ook heeft en zo leuk om de ronde raspen zo op te hangen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die is mooi !!!
    Wit verven..ohnee zou zonde zijn dit staat zo mooi landelijk in je keuken..maar smaken verschillen hé gelukkig ;-)))
    Sta je in Drachten ??

    Groetjes

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk weer iet van je te lezen. De sidetable moet je idd niet wit maken hoor, zonde! Het staat juist zo leuk in je keuken met de leuke spulletjes erop. Veel succes op de markt in Drachten. Fijn weekend alvast. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stoere side table. gezellige plaatjes, leuk om weer een post van je te lezen.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave sidetable zeg. Valt wel mee hoor dat je lang niks van je hebt laten horen. Ik doe op dit moment even wat rustiger aan.

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aleta, wat een prachtige side-table....misschien ga ik je nu ontgoochelen maar ik zou em
    ook niet verven, ik hou zo van de houtstructuur....mijn meubelen in woon-en zitkamer zijn
    ook in deze kleur, ga ik ook nooit verven...massief eik, héél véél gekost toen we huwden...:-)
    durf er geen verf op te zetten, je kan hem misschien bleken en verweren...als je em niet meer
    graag ziet zo, maar ik vind em prachtig !!!!
    Je laat ons héél leuke dingen zien hoor......de plateau's zijn super mooi .....
    geniet van je nieuwe spullen
    héél fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat is je site table mooi. Ik hou van dat mooie warme hout. Ik zou hem ook niet verven. Ik wens je een fijn weekend,liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowww wat staat dat mooi zeg !!!..gezellig hoor allemaal....fijn weekend liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach nee Aleta.....niet verven hoor! Hij is zo veel te mooi!
    Ik snap dat je die in je eigen huis wilt laten staan!

    Fijn weekend
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die muurtafel en geweldig met alles erop en ernaast en erbij!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah nee een lik verf zou zonde zijn! Wat een mooi exemplaar. In het ergste geval zou ik hem afbijten.kaal maken maar met een lik verf gaat die prachtige nuance er juist uit. Fijn dat we er zo nog even van mogen genieten hihi. :) En wat is die kaaspot prachtig zeg! Geeft een beetje een industriele touch aan je keuken. Mooi!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie sidetable Aleta en ik zou m ook niet verven, hij is mooi zo.
    Mooie foto's heb je gemaakt van je andere mooie keukenspullen.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie side-table! Lekker zo laten, niets aan doen. Je hebt er hele mooie spulletjes op uitgestald en erbij gezet. Dat vissersmandje heb ik ook, altijd leuk om mee te decoreren (want vissen kan ik niet, hihi).
    Ook ik kom de laatste tijd niet meer zo aan bloggen toe. De tijd vliegt voorbij. Dus ik vind het heel herkenbaar en dan heb ik nog geen winkel! Het is altijd weer leuk om wat van je te lezen én ideeën op te doen, maar je hoeft er niet voor in alle bochten te wringen. Je moet er vooral plezier aan beleven. Wij wachten wel (of zijn zelf druk bezig met van alles...).
    Heel fijn weekend gewenst!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel stoere side- table zeg, zo robuust,, lijkt me heel mooi staan zo.
    Je hebt het zo sfeervol aangekleed, helemaal mooi met al die oude voorwerpen.
    Doe lekker rustig aan hoor, zaken gaan voor en he mooie weer roept soms ook:)
    Ik wens je een heel mooi weekend.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie side table en ik zou er ook niets aan doen. Hij is prachtig zo en heeft een mooi plekje in de keuken. Fijn weekend nog, geniet ervan.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie sidetable. Die zou ik niet schilderen, hij is mooi zo. Alles is ook zo mooi gedecoreerd met bijzondere keukenvoorwerpen. Prachtig gewoon. Geniet van je brocanteweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eenheel sfeervol hoekje geworden. Mooi zo alles in een stijl en sfeer, daar heb je echt kijk op. Maar geschilderd zal hij vast ook mooi zijndenk ik maar dat kan altijd nog! Komende week ga ik mijn eethoek in de krijtverf zetten....een beste klus dus maar dat komt vast wel oo mijn blog. Voor jou komende tijd iets meer rust ...? Volgens mij blijf jij ook altij welbezig....haha! Geniet van de zondag! Lieve groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee hoor, ik zou de sidetable ook niet verven. Hij is mooi zo.
    Je hebt de sidetable met mooie spullen gedecoreerd.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gave tafel heb je, echt niet verven, zonde!!! Ziet er sfeervol uit bij je!! Ik ben je nieuwe volger!! Gr. Jac..........

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een beauty, die sidetable! Niks meer aan doen, hij is perfect!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Υour side table is gorgeous and keeps the charm of days past...I also love your gingerbread form.it's really a very special heirloom Aleta!
    Sending you my warm regards,
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie sidetable, het zou zonde zijn om die te verven, het is zo'n mooie warme houttint!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel erg mooi je sidetable die liet ik mooi zo en geen verfje is zonde is zo`n prachtig doorleefde kleur zo !
    Schitterend veel plezier ermee in je keuken maar dat zal wel lukken :-)
    Ik ga je volgen hoor
    Lieve Groet Johanna Elfies Home

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind dit bericht van jou nu pas wegens te druk geweest, maar ik moet zeggen dat deze side table mijn hart zonder enige twijfel vanaf de eerste seconde steelt.
    Heel erg mooi!
    (en zeker niet wit verven, deze patine is zo geweldig doorleefd, dat moet worden getoond)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi hoi he he eindelijk weer eens een bezoekje en zie me daar toch een mooie side table hoop dat je hem niet geschilderd heb want ohh wat is hij mooi zo vind het zo zonder dat alles tegenwoordig grijs word geschilderd ... straks wil iedereen het weer in hout kleur hahaha ... vind hem super en dan al die spulletjes erom zit hier te kwijlen hihihih ... Zoals je weet hou ik van keukenspullen en mag lekker oud doorleeft zijn en net zoals je al zegt dat scheurtje of barstje dat hoort er gewoon bij .... geniet er lekker van ...wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hej Aleta! Bedankt voor je reactie!
    Je moet weer vaker gaan bloggen want wat heb je het er weer gezellig uitzien!!!
    Heel leuk hoekje!
    Ben een beetje jaloers op je side table;)
    Tot lees!
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gezellig is het nu in jullie keuken,staat allemala heel mooi bij elkaar..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijk sfeertje heb je neergezet zeg. Heb echt genoten van je mooie foto's.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Aleta,

    Ik zie dat het alweer even geleden is dat je hebt gepost.Wat is het heerlijk dat het weer buitenweer is en we allerlei activiteiten kunnen ondernemen. Wanneer het kouder wordt kruipen we vanzelf weer achter onze computer.

    Dank je wel voor je lieve berichtje op mijn blog! Ik wens jou ook een fijne zomervakantie toe!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik sluit me helemaal aan bij de rest..niet verven hoor! Enne je kaaspot is een boterkarn...je slaat er room tot boter mee, nog nooit gehoord van kaas maken met deze karn. ....Ik ben lang op zoek geweest naar zo'n karn om mijn eigen boter te maken...nu heb ik geen tijd meer jammer genoeg voor dat dingen hahahah fijne vakantie!
    lieve groet
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Aleta, bedankt voor je reactie op mijn blog, altijd welkom natuurlijk!
    Leuk dat je er ook aan denkt iets te gaan maken met cement. Het is zo simpel eigenlijk,
    je hebt er niet veel voor nodig en het is snel klaar, wat moet je nog meer...
    En wat je schrijft, zo gezellig om dat met je dochter te doen. Juist mijn jongste dochter
    is het huis al uit en dan pak ik elk moment beet dat we samen kunnen zijn (ik zie ze zeker
    elke week wel een keertje hoor, dus het is niet dramatisch haha)!
    Hoe gaat het met je winkel, loopt het goed? Red je het zo samen met je andere werk? Het
    lijkt me erg druk, zeker als je ook een gezin hebt!
    Liefs en een fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen