kop

kop

zondag 26 april 2015

Van alles en nog wat

Dit wordt even een van alles en nog wat post. Ik zit op het moment in een denderende sneltrein die maar niet wil stoppen. Maar na volgende week zal alles anders worden. Volgende week heb ik m'n laatste werkdag. Ik ga een periode van 24 jaar afsluiten en een nieuwe toekomst tegemoet. Dit roept ontzettend veel gemengde gevoelens op. Aan de ene kant ben ik blij dat ik me straks 100% op mijn winkel kan richten, En aan de andere kant laat je zoveel herinneringen en collega's achter...

Veel tijd om erover na te denken heb ik (gelukkig) niet. Want alles lijkt samen te komen in mijn laatste werkweken. Zo werd ik een paar weken geleden benaderd door Wilma Tjallings, een freelancer van bekende landelijke woonbladen. Zij vroeg mij foto's van ons huis te mailen zodat ze me voor kon dragen voor een reportage. Dit is gelukt! We komen (als het goed is) in het juni nummer van Decoreren Landelijke Stijl. Hoe ontzettend leuk is dat! 

Maar dat had wel de nodige impact. Ze kwamen al binnen drie weken om de reportage te maken. Toen moest er natuurlijk ineens nog van alles gedaan (o.a. geschilderd) worden in huis. Want voor zo'n reportage moet het huis er natuurlijk tiptop uit zien :). Met bloed, zweet en tranen is het gelukt om alles (wat ik in mijn hoofd had) af te krijgen. Vorige week maandag zijn Wilma Tjallings (tekst) en Anneke Gambon (fotografe) bij ons geweest. Ik vond het ontzettend spannend maar het was een heerlijke ontspannende dag. Wat een leuke meiden! En nu maar afwachten hoe de reportage eruit komt te zien. Ik ben zo benieuwd!

Hierbij even een voorproefje. Later laat ik jullie meer zien!




 

Naast m'n werk en de voorbereidingen voor de reportage gaat de winkel natuurlijk ook gewoon door. We hebben weer allemaal mooie oude spullen ingekocht voor de winkel. Zo prachtig al dat oude hout! 





En tussen de bedrijven door ben ik ook nog druk met de voorbereidingen voor de Landelijke brocante markt in Drachten op 2 en 3 mei. We staan daar aankomend weekend voor de derde keer. Het is echt een aanrader. Zeker een autorit waard. Zo leuk om te staan maar ook om als bezoeker naar toe te gaan. Er is zoveel moois om te zien! Wij hebben een mooie grote plek van 8 bij 3 meter. En die moet ik vullen met allemaal nieuwe meubeltjes. Dus elke vrije minuut ben ik daarmee bezig. 


Ik ben benieuwd hoe het 4 mei met me gaat. Ik hoef dan niet meer naar mijn werk, hoef niet bezig in m'n huis (is weer helemaal naar m'n zin door de reportage) en geen voorbereidingen meer voor de markt in Drachten. Stap ik uit de sneltrein en ga ik genieten van iets meer vrije tijd? Of val ik in een gat? Ik heb geen idee. Jullie horen het :).


Groetjes van Aleta

36 opmerkingen:

  1. Dag Aleta,

    Wat goed, zeg! In een tijdschrift.
    Je moet ontzettend trots zijn.
    ik kan het me perfect voorstellen wat een stress dat met zich meebrengt als je nog van alles wil veranderen om toch maar mooie kiekjes te krijgen. Maar wel een schitterend, proper, geverfd, AF huis . Dat op zichzelf is al een beloning.

    Veel succes met de winkel en ook met de brocantemarkt. En hopelijk een iets minder snelle trein de komende weken

    Prettige zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een heel leuk ingericht huis, dus dat zal best een mooie reportage worden, hoor.
    Wat spannend, zo'n ommekeer in je leven. Maar het is goed om af en toe heel wat anders te gaan doen. Dat houdt het leven spannend en gezond. Je zult zien dat je er zo aan gewend bent en dat je dagen zullen omvliegen met alles en nog wat. Tenminste dat is hier zo!
    Heel veel succes met alles wat je onderneemt!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal een heel ander leven worden. Maar het kom vast helemaal goed. Heb de brocantemarkt net in de agenda gezet. Ga proberen er naar toe te gaan.
    En ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar de reportage...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk dat je in dat blad komt, ik ben heel nieuwsgierig, ziet er zo gaaf uit bij jou thuis! Spannende tijd hoor voor jezelf beginnen, ik wens je heel veel succes, als ik zie wat een ontzettend mooie spullen je hebt ingekocht moet dat goed komen!
    Veel liefs, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Aleta, wat leuk om binnenkort een reportage van jouw huis te zien, ik denk alleen dat je Wilma Tjalsma bedoelt? Zij maakt heel vaak reportages samen met Anneke als fotograaf, ook van ons huis een tijdje geleden alweer. Ik geloof graag dat je een leukie dag hebt gehad, het zijn echt leuke en gezellige vrouwen.
    Wat betreft je werk, ja afscheid nemen is altijd moeilijk, zeker na zoveel jaar. Toch is het ook wel fijn dat je je straks voor 100% op je eigen zaak kan richten. Ik wens je een fijne laatste werkweek toe, die zal best emotioneel voor je worden. Succes!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf dat jullie huis in een woonblad komt te staan, het voorproefje belooft al veel goeds. Die stress zou ik ook hebben hoor, je wil toch dat het op en top op de foto's komt te staan. Ik koop het blad altijd dus ik hou het zeker in de gaten!

    Succes met de laatste loodjes op het werk. Ik zit al bijna 30 jaar bij mijn werkgever, ik zou het ook heel vreemd vinden om daar voor een laatste keer de deur uit te lopen. Maar jij valt echt niet in een gat, er komt vast weer genoeg op je pad waar je je aandacht aan kunt schenken. Succes met alles!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je in decoreren landelijk stijl komt ....
    en op 3 weken tijd alles in orde krijgen , dat is toch wel even stressen ...
    Ik ben wel héél benieuwd want je hebt een prachtig huis ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is een schitterende beslissing die je genomen hebt. Het voelt waarschijnlijk nog dubbel aan, maar je gaat snel ondervinden dat je een prachtige weg bent ingeslagen.Nog wat op de tanden bijten ... komt goed !!!

    Wat leuk dat jullie huis in een woonblad komt te staan. Ik geniet al super enorm van deze prachtige foto's die je plaatst. Ben benieuwd :-)

    Heel veel succes en een fijne zondag, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefelicieerd dat je huis in een woonblad komt, Aleta!
    Dat is toch wel een eer.'
    En van wat je laat zien wordt het vast een mooie reportage.
    Dat wordt een hele verandering voor je, om geen vaste baan meer te hebben. Maar ik denk met een goede balans voor je gezin, huis, sociaal leven en je winkel, dat je dan echt niet in een gat valt. Ik vermoed dat je meer gaat investeren in de winkel omdat dat je hart heeft.
    Ik wens je heel veel succes!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf hoor je huis.....en wat leuk dat je in een magazine komt....gefeliciteerd liefs van mij....en sterkte met de veranderingen ...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met het feit dat je huis in Decoreren Landelijke Stijl komt! Dit is zeker leuk, maar bezorgt veel stress omdat je inderdaad alles piekfijn naar je zin wilt hebben en dat was hard werken! Het ziet er prachtig uit allemaal! Ik denk niet dat jij in een gat valt, je stort je vast nog meer op je winkel.
    Succes met alles! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super een reportage......En ik denk dat het nog druk genoeg blijft zo te lezen......met je winkel....je inkopen..........je gaat nog tijd te kort komen.....en heel veel genieten.....let maar op!

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit klinkt zeker als de TGV:) gelukkig heb je de fotosessie al achter de rug, het zal zeker heel sfeervol zijn, laat even weten in welk nummer hij komt, dat gaan we zeker bekijken.
    Het zal zeker wennen zijn om je werkkring te verlaten, je toekomst is zeker gevuld met je winkel...maar 24 jaar is echt een hele periode van je leven.

    Veel succes met alles.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Drie weken de tijd om de boel op orde te brengen? Stressen!!! Maar als ik dit voorproefje zie, komt het helemaal goed en zal je zeer trots mogen zijn op deze reportage. Je huis is een plaatje!
    Heel veel sterkte met de laatste werkweek. Een week van afscheid nemen, maar ook de start van een nieuwe levensfase, van eigen ondernemer! Ik denk dat je nog tijd tekort komt, want jij zit altijd vol leuke plannen. Komt goed...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ontzettend leuk dat jullie huis in decoreren landelijke stijl komt Aleta! Gefeliciteerd! Spannend zo'n fotoshoot.

    Veel sterkte in je laatste werkweek, veel succes met je nieuwe start!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De reportage zal prachtig worden, je hebt het zo mooi in huis.
    Veranderingen in het leven zijn altijd spannend, maar als je alles weer op de rit hebt kun je weer ontspannen en genieten van de keus die je hebt gemaakt.
    Het oude hout is prachtig, ik ben er ook zo gek op.
    Succes met alles.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap dat je de beslissing hebt genomen om 100% voor je winkel te gaan. Ik hoop dat je door deze beslissing meer rust krijgt. Leuke spullen heb je in je winkel, ik dacht dat je alleen opgeknapte meubelen had. En ik wens je 4 mei een hele ontspannen dag toe. Oh ja, wat gaaf dat je in de decoreren lNdelijke stijl komt. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke verrassing. Ben erg benieuwd. De foto's die je laat zien zijn al zo mooi. .

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So exciting news dear Aleta! Wish you a happy professional start and a perfect report on the magazine! Your home deserves to be showed up, it's really a special place.
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend leuk om in de decoreren te komen te staan, dat blad staat voor mij op nr 1!!
    Je weet straks je tijd heus wel vol te krijgen.
    Fijne koningsdag
    lieve groet Briigtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je gevraagd bent voor de WLS, word vast heel mooi.En het zal zeker moeilijk zijn om na zoveel jaar weg te gaan om niet meer terug te komen.
    Maar alles went!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je zal zien het gaat vanzelf zijn weg vinden en over een paar maanden denk je, waar haalde ik nog de tijd vandaag om ook nog te werken. Prachtige foto's weer en ik kijk uit naar de WLS. Oh ja ook meer tijd om de bloggen in ieder geval, wij genieten mee.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een nieuw begin is altijd even wennen.....maar mij lijkt het heerlijk, je hebt zo een prachtige winkel...daar kun je nu helemaal voor gaan. Je hebt weer supermooie spullen ingekocht.
    Gefeliciteerd met de reportage in het woonblad...wauw...en super mooi in je huis....geniet maar lekker van al dit moois....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohh wat leuk , een reportage , naar jouw foto's te zien word het vast prachtig.
    En dat je definitief hebt gekozen voor jouw winkel vind ik fantastisch gewoon.
    Je zit werkelijk op een sneltrein maar neem ook de tijd om te genieten....
    Mooie dingen heb je aangekocht , ik zie al een paar hebbedingen,haha
    groetjes
    Christel van garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een eer een reportage in 2 zulke mooie woonbladen. Ik vind het zo knap van je dat je kiest voor je winkel. Je hebt mooie spullen ingekocht hoor. Ik wens je nog een fijne week en kijk al uit naar de reportages. De foto's zijn al zo mooi.
      Liefs Anneke

      Verwijderen
  25. Wat super mooi is je huis zal vast een prachtige reportage worden in de bladen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk voor je de reportage, ben benieuwd! ook spannend weer een nieuwe start en afscheid nemen is niet altijd leuk.
    Succes! Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb je blog genomineerd, Aleta! Kijk maar op mijn vandaag gepubliceerde post!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Meid..wat een verhaal...
    Ik denk niet dat in een gat valt, want met een winkel heb je altijd wel iets te doen, toch?
    Geniet je wel van de heerlijke lentezon???
    Succes met alles en sterkte met afscheid nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een drukte voor je zeg, maar wel vooral met leuke dingen! Gefeliciteerd met het feit dat je met een reportage in de WLS komt te staan.
    En afscheid nemen van collega's is niet leuk maar je kunt vast wel eens bij ze buurten en met je winkel erbij: je valt vast niet in dat zwarte gat! En eh....niks doen is ook wel eens heerlijk hoor!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk, je reportage, geniet ervan op de dag dat ze foto's komen nemen! Ik wens je een fijne laatste werkweek, het zal straks even wennen zijn maar je hebt het straks vast lekker druk nadat je je nieuwe ritme hebt gevonden, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ah wat een leuke veranderingen allemaal! Spijt me toch wel dat ik niet naar de markt in Drachten ben geweest...lukt niet helaas. Maar wat heb je toch leuke spullen en ik denk dat het je prima gaat bevallen, zo meer met de winkel bezig! Je huis is ook prachtig! Ben benieuwd hoe je het ervaart! Succes en we horen het graag hoor! Ik hou je berichten in de gaten en kom zeker nog een keer gezellig naar Friesland!
    Liefs , Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O wat geweldig, je huis is echt een plaatje ben benieuwd naar het tijdschrift!
    En veranderen is even wennen nieuwe uitdagingen en tijd zo gauw opgevuld...
    fijne dag,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. peoh wat een drukte is het bij geweest! en hoe is het nu? rustiger, gewend?
    je verkoopt prachtige spullen, en dat is toch een droom om er fulltime voor te gaan? geniet ervan!
    leuk je huis in een reportage, en ja, ik zou dan ook over de kop gaan, haha, het ziet er weer helemaal tiptop uit!
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie foto's heb je gemaakt zeg. Erg leuk dat jullie in dat tijdschrift komen. Ik lees 'em ook altijd dus zal hem dan vast wel tegenkomen, ben benieuwd! Spannend zeg, dat je nu na 24 jaar gaat stoppen met je werk... Heel veel succes alvast.

    Liefs Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Muy bonitos post!!!!, me encantaron!

    BeantwoordenVerwijderen