kop

kop

zondag 21 juni 2015

Reportage DLS en slaapkamer

Vorige week was het eindelijk zover ... ons huis in de Decoreren Landelijke Stijl! We moesten er even op wachten want hij kwam een weekje later uit dan gepland. Volgens de laatste DLS zou het blad 4 juni uitkomen. Dus ik donderdag 4 juni naar onze supermarkt. Nee ... we krijgen pas op vrijdag eind van de middag de nieuwe tijdschriften. Grrr ... dus dan maar naar de boekhandel in een naburig dorp. Ook niet! Morgen ...
Vrijdagochtend weer naar boekhandel ... niks. Eind van de ochtend is mijn man even langsgereden ... nog niks. 's Avonds weer naar de supermarkt en boekhandel ... neeee niet binnengekomen ... en dinsdag kwamen er pas weer nieuwe tijdschriften binnen. Zucht zucht! Zaterdag las ik op de Facebookpagina van DLS dat er iets mis was gegaan en dat het tijdschrift pas volgende week donderdag uit zou komen. Hebben wij dat! We hadden inmiddels wel al een foto op Facebook gezien met de cover van de DLS. Daar staan we twee keer op dus we wisten in ieder geval zeker dat we er wel in stonden! Donderdag 11 juni konden we de reportage eindelijk bekijken. Zo leuk! Kijk maar mee.







Speciaal voor de reportage kregen de gang en onze slaapkamer nog een metamorfose. Maar, je voelt hem denk ik al aankomen J, die staan nu juist niet in de reportage. Alleen 1 foto van onze slaapkamer. Niet erg hoor want ik ben erg blij met wat er wel in staat en wij genieten zelf elke dag van onze "nieuwe" gang en slaapkamer. En ik laat hem jullie gewoon hier zien. 

De muren hebben we geschilderd met krijtverf uit m'n winkel. Een mooie warme beige grijzige kleur.



Het eiken bijzettafeltje heb ik helemaal kaal geschuurd en daarna behandeld met brânhout beits uit m'n winkel. De lamp hebben we gemaakt van een oude vaas van de kringloopwinkel. De buitenkant een beetje bewerkt en daarna heeft mijn man er een fitting opgezet. Nieuwe kap en klaar!


Aan de andere kant staat een oud grenen nachtkastje dat ik al jaren heb. Ik heb de onderkant geschilderd met grijze krijtverf en op het blad zit weer brânhout beits. 


In de andere hoek van de kamer staat een oude bank. Deze hadden we jaren terug in de keuken staan met bijpassende tafel en nog eenzelfde bank. De tafel en 1 bank zijn lang geleden al eens verkocht via MP. Maar deze heb ik nog steeds. Een tijdje terug wilde ik hem bijna gaan verven maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Hij is prachtig zoals hij is.




Deze smalle kast heb ik misschien wel 20 jaar. Hij stond in ons vorige huis in de badkamer met handdoeken erin. In dit huis heeft hij een paar jaar in de slaapkamer van onze dochter gestaan. Na de verbouwing van de bovenverdieping is hij  in bruikleen naar mijn ouders gegaan. Totdat ik voor de reportage bedacht dat ik hem wel graag in onze slaapkamer wilde. Hij was wit. Dat kon natuurlijk niet meer. Dus ik heb hem met grijze krijtverf geschilderd en daarna behandeld met een wash van een kakikleurige krijtverf. De oude paneeldeuren achter het bed heb ik ook op die manier behandeld.


Zoals jullie wel hebben gezien is onze slaapkamer beslist niet groot maar daardoor wel knus en gezellig!

Ik wens jullie een fijne en hopelijk zonnige week (want zelf ben ik helemaal klaar met deze eeuwigdurende herfst)!

Groetjes van Aleta


31 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige reportage geworden, Aleta. Ik vind je keuken altijd al geweldig en deze staat er ook heel mooi in. Troost je, er zijn heel veel mensen - waaronder ondergetekende - meerdere malen naar de boekhandel gereden, maar voor jullie was het extra vervelend omdat jullie reportage er in stond.

    Het resultaat mag er zijn dus wees er maar flink trots op. De metamorfose van de slaapkamer is ook heel mooi geworden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige reportage. Wat zul je trots zijn. En inderdaad, ik kan me voorstellen dat je de hele tijd naar de winkel gaat als je dit verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke reportage van jullie woning.
    Oh, wat duurt een week dan lang hè ;-))
    Mooi blad om te bewaren en steeds even terug te kunnen kijken.

    Groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat sttat jullie huis mooi in het blad weergegeven.
    Daar kun je trots op zijn.
    Het ziet er ook allemaal heel gezellig uit.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt een plaatje. Toevallig afgelopen de dls gekocht en het kwam me allemaal al bekend voor, vooral de keuken maar kon hem even niet plaatsen waar ik hem had gezien, nu weet ik t :))
    Groot compliment en nu lekker genieten
    Fijne avond

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat jullie huis in de DLS staat. Ik moet hem nog gaan kopen komende week. Maar de foto's in je post zijn in ieder geval al prachtig. Dus ik ben benieuwd naar de reportage.

    Gezellig weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Aleta, ik had het blad al gekocht en ik zat te lezen, ik dacht: Komt me bekend voor en toen zag ik je blog vernoemd....zo leuk vond ik dat dus ik snap dan helemaal hoe jullie je voelen. Super reportage en alles ziet er zo pico-bello uit, schítterend :o
    Groot compliment hoor om in zo'n leuk blad te mogen verschijnen, geniet er van...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie reportage!! Daar kun je trots op zijn.
    Je hebt zelf de reportage mooi aangevuld met de foto's jullie gezellige slaapkamer.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Aleta! Wat leuk dat jullie huis erin staat. Ik ga deze week gelijk een kijkje nemen in de winkel. Het ziet er prachtig uit op de foto's!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze foto's Genieten om ze in dit blad terug te zien...
    Mag ik vragen welke kleur dat is op de muur in je slaapkamer?
    We hebben zoiets al in de woonkamer Maar daar moet het op nieuw gedaan worden En de kleur die er nu op zit lijkt erg op deze. Geniet van je mooie huis.
    liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reportage bevestigd wat wij al wisten: wat heb je toch een sfeervol huis! Je hebt er even op moeten wachten ( dan duurt een week lang!!) maar je mag hier echt trots op zijn. Vooral je keuken blijf ik prachtig vinden, wat een heerlijke ruimte. Maar de rest ziet er ook heel mooi uit. Geniet nog even na....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Aleta....je huis is ook prachtig liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je mooie reportage gezien. Zo mooi en sfeervol. Wat hebben jullie toch een gezellig huis met mooie sfeerhoekjes. En de slaapkamer hebben jullie ook mooi opgeknapt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Aleta, ik heb het blad gisteren gekocht en vandaag jullie reportage gelezen. Je kunt er heel trots op zijn, echt heel erg mooi en ook een leuk verhaal erbij!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie reportage van je prachtige huis. Super gezellig en sfeervol!
    Geweldig ook hoe je de slaapkamer en hal een metamorfose hebt gegeven vooral de kleuren die je hebt gekozen vind ik prachtig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie reportage kers op de taart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ontzettend mooie/leuke reportage van jullie huisje! Leuk ook om te zien dat ik een heel ander beeld van jou had, (stond een kleine foto van jou bij, toch?). Geniet van je huisje, :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie en leuke reporatage zeg! Erg mooi is jullie huis zo weergegeven. Dat hebben jullie net weer dan zeg, geverfd en alles en komt er maar 1 muur op de foto. Maar je kunt er wel blij mee zijn dat je het nu geverfd hebt. Toch weer genieten dat het weer helemaal een beurt heeft gehad ;-). Ik ga het tijdschrift ook zo snel mogelijk halen in de supermarkt.

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. How beautifully balanced looks your home between grey and beige Aleta!Your kitchen is dreamy, love the tiles on the floor. Such a shame I can't find this magazine here.
    Enjoy sunny days ahead!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om zo in de DLS te staan zeg: daar mag je best trots op zijn!
    Leuk om je huis zo te zien, het blad heb ik nog niet gekocht: morgen maar eens naar de boekwinkel....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zal je trots zijn.. Leuk om in een blad te staan. Je hebt een erg mooi huis.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  24. jahajahaja, ik heb het gezien hoor! heel erg leuk! prachtige reportage:)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had het ook al gezien. Heel mooi, die reportage. Je hebt een sfeervolle inrichting.
    Lijkt me leuk hoor, om zo in een blad te staan met je huis.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooow wat baal je dan als je langer moet wachten he...
    Wij moesten zelfs 3 mnd langer wachten ppfff
    Mooie reportage is het geworden!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb de reportage gezien, wat een prachtig huis heb je, het staat er echt supermooi in! Daar mag je trots op zijn!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige reportage is het geworden. Alles ziet er prachtig uit. Hier mag je wel trots op zijn. Je geduld werd beloond. Ook ik ben diverse keren naar de winkel geweest(geduld is niet mijn sterkste punt) en dan stond ik er niet eens in!
    Geniet er van.
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Atleta..♡
    Wow mooi♡..een plaatje die reportage!!..dat is genieten voor jullie ..ik geniet ook en bedankt voor je visite. Liefs♡ en fijne zondag Gaby..♡

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke blogje! ik zag u via andere blogster, zo gaat het hier op blogland
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s hebben als ik
    ik vind het inspirerend , hoe een ieder iets apart heeft te delen

    Groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke blogje! ik zag u via andere blogster, zo gaat het hier op blogland
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s hebben als ik
    ik vind het inspirerend , hoe een ieder iets apart heeft te delen

    Groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen